TrosKompas

  • Abonnee worden

    Abonnee worden? Kies op onze abonneepagina uit een kortingsaanbod of een mooi welkomstcadeau.

  • Bezorging

  • Verhuizing

  • Contact

    Voor vragen over (nieuwe) abonnementen, verlenging, betaling e.d. kunt u dit contactformulier gebruiken. Ons streven is om uw mail binnen twee werkdagen te behandelen. Is snellere afhandeling vereist, neem dan telefonisch contact met ons op 0900-9770 (€ 0,35 per gesprek) op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Kijk ook even bij onze 'Veelgestelde vragen' hieronder. Mogelijk wordt uw vraag daar al beantwoord. Voor bezorgklachten kiest u in het menu hierboven 'Bezorging'. Uw adreswijziging kunt u doorgeven via 'Verhuizing'.





     










    Veiligheidscode
    Security image. You must enable images to submit entry
    Vul in wat u ziet:
    (Gevoelig voor hoofd en klein letters)
    Velden gemarkeerd met een (*) zijn verplicht.

  • Veelgestelde vragen

    • Nieuw abonnement

    • Wat kost een jaarabonnement op TrosKompas?

      Alle informatie over een abonnement op TrosKompas en interessante aanbiedingen vindt u op onze abonneepagina.

    • Wanneer ontvang ik mijn welkomstcadeau?

      Na ontvangst van de betaling duurt het ongeveer drie weken voordat u uw cadeau thuis ontvangt.

    • Wanneer ontvang ik mijn eerste gids op de deurmat?

      Na het insturen van uw aanmelding ontvangt u na ongeveer twee weken de eerste TrosKompas op de deurmat.

    • Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?

      De abonnementsvoorwaarden kunnen per aanbieding verschillen. U vindt deze op onze abonneepagina.

    • Hoe kom ik aan een omslagmapje voor TrosKompas?

      U kunt het omslagmapje bestellen via de shop van AvroTros (zoek op omslagmap).U kunt kiezen tussen een plastic omslagmap of lederen omslagmap.

    • Lopend abonnement

    • Ik heb mijn gids niet of beschadigd ontvangen.

      Bezorgklachten kun je eenvoudig doorgeven met het formulier onder het kopje 'Bezorging'. Ook kunt u bellen met onze abonneeservice. Wij sturen u dan een nieuw exemplaar toe.

      0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur

    • Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

      Ja, dat is mogelijk. Wij brengen dan de niet ontvangen exemplaren in mindering op de komende factuur.

      Voor meer informatie kunt u bellen met:

      0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    • Hoe geef ik een wijziging door?

      Wijzigingen kun je eenvoudig doorgeven via het formulier onder het kopje 'Contact'.

      U kunt ons ook telefonisch bereiken.
      Voor alle vragen over abonnementen, maar ook over bezorging, verlenging, betaling, adreswijziging e.d. kunt u bellen met onze abonnee- en ledenservice: 0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

      U kunt ook schrijven naar:

      TrosKompas
      Postbus 1431
      1000 BK Amsterdam

    • Ik krijg een ander welkomstcadeau aangeboden. Waarom?

      Voor elke actie geldt: zolang de voorraad strekt. We proberen altijd zo goed mogelijk in te schatten wat we moeten inkopen, maar soms gaat de actie beter dan is voorzien. U kunt dan kiezen voor een ander cadeau van dezelfde waarde.

    • Ik heb mijn welkomstgeschenk beschadigd ontvangen.

      Mocht u uw welkomstgeschenk niet in goede staat hebben ontvangen, dan kunt u een e-mail sturen naar: abonneeservice@troskompas.nl

      U kunt ons ook telefonisch bereiken:

      0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 to 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

      Wij zorgen dan voor een passende oplossing.

    • Kan de gids naar mijn vakantieadres worden gestuurd?

      Ja, dat is mogelijk indien u in Nederland woont. U moet dan minimaal 3 weken voordat u op vakantie gaat uw vakantieadres doorgeven. 

      U kunt een e-mail sturen aan:

      abonneeservice@troskompas.nl

      of bellen met

      0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    • Als trouwe abonnee krijg ik nooit een cadeau en nieuwe abonnees wel.

      AvroTros en TrosKompas zijn zelf niet onwillig om hun trouwe leden/abonnees eens extra te belonen. De Mediawet, waaronder AvroTros als omroep en TrosKompas als omroepblad vallen, laat dit echter niet toe. Deze wet laat dit alleen eenmalig toe voor nieuwe leden/abonnees. Binnen de beperkte mogelijkheden die de wet wel biedt, proberen AvroTros en TrosKompas toch zoveel mogelijk voor hun leden/abonnees te doen: 

      - wekelijks staan er in TrosKompas Bel & Win-acties met leuke prijzen;
      - in TrosKompas bieden wij regelmatig diverse activiteiten aan, exclusief voor AvroTros-leden en TrosKompas-lezers, met kortingen (theater- en musicalvoorstellingen, beurzen en festivals); 
      - Een aantal keer per jaar ontvangen onze abonnees een special.

      Overigens laat de wet het wel toe aan bestaande abonnees een cadeau te geven als u iemand abonnee maakt van TrosKompas. U ontvangt dan een mooi cadeau terwijl de nieuwe abonnee ook nog eens een forse korting op het abonnement ontvangt. Deze aanbiedingen staan wekelijks in de gids.

    • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

      Abonnementen worden afgesloten voor minimaal een jaar (=52 weken) en worden voor onbepaalde tijd verlengd. Een abonnement voor bepaalde tijd kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de abonnementsperiode worden opgezegd. Een abonnement voor onbepaalde tijd kan worden opgezegd met een maand opzegtermijn.

      Opzeggen kan schriftelijk door een briefkaart te sturen naar:

      Abonnee- en ledenservice
      Postbus 1431
      1000 BK  Amsterdam

      Of een mailbericht naar:

      abonneeservice@troskompas.nl

      Let u erop dat het einde van uw contractdatum meestal niet overeenkomt met de betaaldatum op uw factuur. Wilt u weten wanneer uw contract vervalt, dan kunt u bellen naar het volgende nummer: 

      0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 to 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

      Wilt u uw abonnement telefonisch opzeggen, dan kan dat ook via bovenstaand telefoonnummer.

    • Waarom vragen jullie om mijn e-mailadres?

      Indien er bijvoorbeeld iets aan de hand is met uw TrosKompasabonnement, dan kunnen we via e-mail contact met u opnemen.

      Uw e-mailadres wordt niet doorgegeven aan derden.

    • Kan ik TrosKompas ook in het buitenland ontvangen?

      Wij kunnen een abonnement in het buitenland voor u verzorgen. Houdt u echter rekening met extra portokosten. De bezorging is ook gemiddeld 1 à 2 dagen later dan dat u in Nederland gewend bent.

      Voor meer informatie kunt u bellen met onze abonneeservice:

      0900 - 9770 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    • Hoe kom ik aan een omslagmapje voor TrosKompas?

      U kunt het omslagmapje bestellen via de shop van AvroTros (zoek op omslagmap).U kunt kiezen tussen een kunststof omslagmap of lederen omslagmap.

    • Inhoud van de gids en website

    • Waarom staan niet alle zenders vermeld in de gids?

      Er zijn de laatste jaren veel digitale zenders bijgekomen. Om TrosKompas goedkoop te houden voor de lezers, drukken wij de gegevens van een selectie van het zenderaanbod af. Dit gebeurt in nauw overleg met een lezerspanel dat we regelmatig raadplegen.

    • Ik heb een vraag aan AvroTros.

      Voor vragen over AvroTros-programma's en andere vragen over AvroTros kunt u het volgende nummer bellen:

      035 - 6 717 715 (tijdens kantooruren)

      U kunt ook schrijven:

      AvroTros Ledenservice
      Postbus 28450
      1202 LL  Hilversum

      ledenservice@avrotros.nl

    • Ik heb een vraag over mijn bestelling uit 'Uit en thuis'

      Voor vragen over uw bestelling uit 'Uit en thuis' kunt u bellen met het volgende nummer:

      0900 - 8767000 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur.

      Een e-mail sturen kan ook naar: ledenservice@avrotros.nl

    • Ik heb een inhoudelijke vraag over het ledenmagazine 'Uit en thuis'.

      Voor alle inhoudelijke vragen over 'Uit & thuis' kunt u bellen naar het volgende nummer:

      AvroTros Ledenservice

      0900 - 8767000 (€ 0,35 per gesprek)

      U kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur.


      U kunt ook een e-mail sturen naar: ledenservice@avrotros.nl

    • Waarom zijn in TrosKompas geen regionale zenders opgenomen?

      De belangrijkste reden is dat als we een regionale zender opnemen zo’n 90% van onze lezers niets aan deze informatie heeft, omdat het tv-station slechts in een klein deel van Nederland te ontvangen is. De tweede reden is dat er nogal wat regionale zenders in Nederland zijn. Die allemaal publiceren, zou een enorm aantal pagina’s kosten, zeker ook omdat onze gids klein is. Om diezelfde reden publiceren wij ook geen regionale radiozenders. Onze ervaring is dat deze gegevens vaak worden opgezocht in regionale kranten.

    • Ik heb een andere vraag over de gids of de site.

      Heb je een vraag over de gids of site die niet bij de 'Veelgestelde vragen' wordt beantwoord, dan kun je een mailtje sturen naar info@troskompas.nl.

      Je kunt ons ook bellen:

      0900 - 9707 (€ 0,35 per gesprek).

      Op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur (donderdag tot 21.00 uur) en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

      Ons postadres is:
      Redactie TV Krant
      Postbus 28600
      1202 LR  Hilversum

    • Waarom vermeldt de gids niet dat het een herhaling betreft?

      TrosKompas en de andere gidsen krijgen niet altijd van de omroepen door dat het om een herhaling van een programma gaat. De omroepen doen dit bewust niet, omdat het programma dan minder kijkers trekt.

    • De inhoud van de gids klopt niet met de uitgezonden programma's.

      Dat er regelmatig veel tijden afwijken, is ons als omroepblad ook een doorn in het oog. Wij doen er alles aan om de juiste gegevens in ons blad te krijgen. Helaas werken de omroepen daar niet altijd even goed aan mee. Ze stoppen programma's, ruilen programma's van plek, wijzigen aanvangstijden etc. In geval van de Publieke Omroepen gebeurt dit in veel gevallen in opdracht van de netcoördinator van de NPO (deze is verantwoordelijk voor de indeling van uitzendingen van de televisiezender). 

      TV Krant en ook alle andere omroepgidsen in Nederland worden circa 1 week van tevoren gedrukt. Daarna kunnen wij dus geen wijzigingen meer meenemen. Die tijd is nodig voor het drukken, sealen, adresseren en versturen met Post NL, omdat het hier om zeer grote aantallen gaat.

      De hoofdredacteuren van de gidsen hebben gezamenlijk al menigmaal aan omroepen gevraagd zich te houden aan de deadlines. In Duitsland bijvoorbeeld is het per wet verboden om twee weken voor de uitzenddatum nog programma's te wijzigen, in onze ogen uit respect voor de kijker die er recht op heeft te weten welke programma's er daadwerkelijk worden uitgezonden. In Nederland geldt dit helaas niet. 

      Een 100% garantie van de juiste programmagegevens zouden wij u graag willen geven, maar dat kunnen wij niet. Dat geldt voor ons als programmablad, maar net zo goed voor al onze collega-omoepbladen, de kranten, teletekst, internet, etc. Televisieprogrammering is een levend mechanisme en daardoor met enige regelmaat aan veranderingen onderhevig. Alle belangrijke wijzigingen die na de deadline binnenkomen, vermelden we op de homepagina van onze site. Ook kunt u voor de meest actuele gegevens hier onze internetgids raadplegen.

    • Ik wil contact opnemen met een omroep.

      Als u een vraag of opmerking heeft over een programma, dan kunt u rechtstreeks met de betreffende omroep of zender mailen of bellen.

      Mail hier uw vraag aan een publieke omroep

      TELEFOONNUMMERS OMROEPEN

      RTL 4,5,7,8

      035-67 18 718

      NET 5

      020-80 07 000

      SBS 6, 9

      020-80 07 000

      Veronica

      020-80 07 000

      Comedy Central

      020-49 37 000

      Nickelodeon

      020-49 37 000

      FOX

      020-52 06 440

      BNN-VARA

      035-67 66 666

      EO

      035-64 74 747

      HUMAN

      035-67 22 020

      IKON

      035-67 27 272

      KRO

      035-67 13 911

      MAX

      035-67 75 409

      NCRV

      035-67 19 911

      NOS

      035-67 79 222

      NTR 

      088-77 99 999

      Powned

      020-52 41 150

      WNL

      088-82 48 250

      VPRO

      035-67 12 911

      WNL

      088-82 48 250

      AVROTROS

      035-67 15 715

  • Adverteren

    Neem voor meer informatie over advertentiemogelijkheden in TrosKompas en Troskompas.nl contact op met Hearst Magazines

TK_530x300_Herome.png
Deze website maakt gebruik van Cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.